Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

Funkcionális edzés

FacebookGoogle bookmark




A Funkcionális Edzés igen sokoldalú, kiegyensúlyozott, mondhatni holisztikus. Lényege az állandóan változó, intenzív és rövid, sok fajta módozatot igénybe vevő mozgás, amely nagyon "széles" felkészültséget, igazi funkcionális fitness-t eredményez.


• Változatos, ezért sokoldalúan fejleszt és nem unalmas. Már pusztán logikai alapon is vitathatatlan, hogy valami sokkal hatásosabb lehet sok minden mással szemben, ha több eszközt tartalmaz (kivéve, ha nagyon speciális a célunk, de ez a legtöbb emberre nem vonatkozik).
• Intenzív és magas erőfeszítést igénylő, emiatt hat az izomtömegre, erőre és minden anyagcsere útvonalra. Sokan nem hajlandóak elfogadni, vagy nem tudják, hogy bár az intenzitás növekedésével

egyre kijjebb kerülünk a komfort zónánkból, de a hatásosság is egyre növekszik.
• Rövid. Az edzés átlagosan 20 perc. Ennél lehet akár sokkal rövidebb is egy nap, de sokkal hosszabb nem nagyon.
• Személyre szabható. Szinte minden gyakorlatnak számos progressziós lépcsője van.
Nő vagy gyengébb felsőtesttel? Akkor először falnak dőlve végezd a fekvőtámaszt, majd távolodsz a faltól, aztán jöhet a térden végzett verzió, és végül eléred a rendes, majd nehezített változatokat.
• Diagnosztikus funkció. Sok központilag meghatározott "mértékadó feladat" van, illetve a CrossFit-nek szerves része sok olyan gyakorlat, amelyek során kiderül, hogy
mi a hibád. Hajlékonysági, mobilitási problémák; törzs erő és stabilitási hiányosságok; és a hasonlók azonnal kijönnek.
• A relatív erő fejlesztése és figyelése. Mivel sok olyan gyakorlat van, ahol a relatív erő számít, például a húzódzkodás, így azonnal kiderül, ha ez negatív irányban mozdul el, ami sok embernek probléma lehet.
• Egyes élethelyzetekben, szakmában levőknek kardinális fontosságú, akár életmentő fitness kapacitásokat fejleszt. Gondolunk itt, például tűzoltókra, rendőrökre, katonákra, különleges mentőkre. Nekik lehet, hogy egyik nap sok kilométert kell megtenni minél gyorsabban.

• Csoportosan is lehet edzeni.

• Kevés eszközzel és szinte bárhol végezhető. Egy pár gyűrűvel és egy kézi súlyzóval kimész a játszótérre, és már mehet is az edzés.
• Az előző pontból fakadóan nagy részben nem csak edzőteremben, hanem a szabadban is végezhető.

.
 
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k elemzésekhez, testreszabott tartalmakhoz és hirdetésekhez történő felhasználásához. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information