Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

Gerincgimnasztika

FacebookGoogle bookmark

 

A gerincgimnasztika egy célirányos edzésprogram, mely prevenciós jellegéből adódóan a gerincproblémák megelőzésére, egészségmegőrzésre szolgál. Az izületkímélő tréning  révén elsősorban a civilizációs ártalmak okozta gerincbetegségeket tudjuk kivédeni.

A gerincgimnasztika óra felépítése:

  • 10-15 perces bemelegítés
  • az óra további részében az elongáció, a mobilizáció és a törzs izomzatának erősítés kapja a hangsúlyt
  • 15 perc nyújtás, különös tekintettel a törzsizomzatra
  • Az alapos bemelegítéssel a szív- és érrendszert, valamint az aktív és passzív
    mozgatórendszert készítjük elő a terhelésre. A jól elvégzett bemelegítés az edzendő izmok nyújtásával zárul, így csökken az izom és az izületi sérülés veszélye a sportolás során.
  • A rugózó mozgások révén erőteljesebb csontszerkezet alakul ki, mindemellett a finom ütődések elősegítik a porckorongok diffúz táplálását is.
  • Az elongáció a gerinc körüli izmok nyújtását jelenti, ilyenkor a kisizületi felszíneket távolítjuk egymástól, amely rugalmasabb porckorongokat és szabadabb mozgást eredményez.
  • A mobilizáló gyakorlatok az izületek ki- és bemozgatását végzik. A gerinc mozgató funkcióját erőltetjük, hiszen izületi kapcsolódásai nem merev, hanem mozgékony összeköttetést biztosítanak.
  • Az óra erősítő szakaszában a gerincre közvetve és közvetlenül ható izmokat dolgoztatjuk, így a felületes és mély hátizmokat, hasizmokat és a végtagokat mozgató izmokat. A tudatos izomformálás és izomtömeg-növelés révén törekszünk a gerinc harmonikus egyensúlyát megteremteni.
  • A foglalkozáson különös figyelmet fordítunk a helyes testtartás kialakítására, hiszen így kíméljük a gerinc izületeit és a porckorongokat.
  • Megtanítjuk a vendégeket az egyes gyakorlatok korrekt kiinduló helyzeteire és azokra az alapszabályokra, melyeket a sportolás minden területén be kell tartani, hogy elkerüljük a későbbi sérüléseket, elváltozásokat.
  • Kinek ajánlom? Mindenkinek,
  • aki sokat ül
  • esetleg rossz a testtartása
  • mozgásszegény életmódot folytat
  • akinek fontos csont-izom és izületi rendszerének karbantartása
  • és aki szeretne egy jóleső mozgástól felfrissülni

 

 

.
 
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k elemzésekhez, testreszabott tartalmakhoz és hirdetésekhez történő felhasználásához. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information